Kładka Kazimierz – Ludwinów w Krakowie: budowa nabiera tempa
Prace przy budowie kładki pomiedzy dzielnicą Kazimierz a Ludwinowem w Krakowie postępują. Inwestycja rozpoczęła się pod dawnym Hotelem Forum, gdzie przygotowywano zaplecze dla realizacji tego projektu. Następnie przeniesiono pracę na drugi brzeg Wisły i przeprowadzono wycinkę drzew, aby umożliwić umieszczenie przyczółka dla przyszłego mostu dla pieszych i rowerzystów. Teren został otoczony płotem z blachy, ale także pojawiły się ogrodzenia, przypominające te z wiejskich zagród. Ułożono również chodniki z betonowych płyt dla ciężkiego sprzętu. Wygląda na to, że robotnicy są gotowi do rozpoczęcia właściwej budowy kładki łączącej Kazimierz z Ludwinowem na bulwarach nad Wisłą.
Realizacja inwestycji ruszyła 3 stycznia z zajęciem części Bulwarów Wiślanych znajdującej się pod dawnym Hotelem Forum. Zamknięto odcinek bulwaru Wołyńskiego, od ulicy Ludwinowskiej do okolic balonu widokowego, który znajduje się po zachodniej stronie hotelu Forum. Ruch pieszy i rowerowy jest kierowany zgodnie z oznakowaniem, a dojście do barek hotelowych jest zapewnione od strony zachodniej bulwaru. Ten układ ruchu obowiązuje do odwołania.
Pod koniec lutego rozpoczęto prace po stronie Kazimierza. Na bulwarze Inflanckim, pomiędzy ulicami Skawińską i Wietora, ograniczono ruch pieszy i rowerowy. Wytyczono i oznaczono trasę objazdową, korzystając z istniejącej infrastruktury, bliżej zabudowań mieszkalnych.
Kładka pieszo-rowerowa Kazimierz – Ludwinów jest realizowana przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie we współpracy z firmą Primost Południe sp. z o.o. na mocy umowy. Wartość kontraktu wynosi 113,7 mln zł, a termin realizacji to 26 miesięcy. Projektowany most będzie miał około 130 metrów długości, niemal 14 metrów szerokości i w najwyższym punkcie osiągnie prawie 16 metrów wysokości. Kładka połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim blisko ulicy Ludwinowskiej.
Sama kładka będzie składać się z trzech konstrukcji połączonych ze sobą, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych przyczółkach i centralnym pomostem widokowym. Projekt jest realizowany przy finansowym wsparciu w wysokości 65 mln zł, pochodzącym z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.