Apel władz Krakowa do studentów: Nie zapomnijcie o obowiązku meldunkowym
Ze startem nowego roku akademickiego, stołeczne uczelnie przyjęły kolejną grupę młodych ludzi gotowych na naukę. Co za tym idzie, miejska komunikacja stała się zdecydowanie mniej przestronna. Niestety, wielu studentów wciąż zmaga się z problemem znalezienia odpowiedniego lokum. Jeżeli jednak już udało Ci się osiedlić w jednym z krakowskich domów studenckich lub wynająć mieszkanie, Wydział Spraw Administracyjnych UMK przypomina o ważnym obowiązku.
Wcześniej donosiliśmy o kłopotach, które spotykają studentów poszukujących mieszkania na wynajem lub miejsca w akademiku. Na liście oczekujących na miejsce w akademikach AGH jest aż 800 osób. Z drugiej strony, na Uniwersytecie Jagiellońskim nie było miejsc dla 500 studentów. Miasto ma jednak istotny apel do tych, którym już udało się znaleźć miejsce do zamieszkania: w ciągu 30 dni od chwili przeprowadzki do akademika lub wynajmowanego przez siebie mieszkania każdy student powinien zgłosić swój pobyt czasowy w Krakowie.
Zgłoszenia możemy dokonać od poniedziałku do piątku w godzinach 7:40-18:00, w odpowiednich miejscach, zależnych od dzielnicy w której mieszkamy. Są to:
- al. Powstania Warszawskiego 10 (Centrum Administracyjne, I p.) – dla dzielnic I–VII (Śródmieście i Krowodrza),
- ul. Wielicka 28a (III p.) – dla dzielnic VIII–XIII (Podgórze),
- os. Zgody 2 (parter) – dla dzielnic XIV–XVIII (Nowa Huta).
Aby się zgłosić, student musi mieć przy sobie potwierdzenie na formularzu „Zgłoszenie pobytu czasowego” przez administrację akademika faktu zamieszkiwania w domu studenckim (przy zakwaterowaniu w akademiku) lub umowę najmu, w przypadku pobytu w wynajmowanym mieszkaniu.