Pozycjonowanie – czy to się opłaca?
Współczesny świat handlu i usług opiera się w głównej mierze na internecie. Dla jednych firm sieć jest podstawowym źródłem wymiany informacji pomiędzy różnymi placówkami i sposobem realizowania zamówień stacjonarnych, a dla innych – podstawowym medium do sprzedaży swoich towarów oraz usług. E-commerce, czyli e-handel, rośnie w Polsce i na świecie z roku na rok, a klienci coraz chętniej zostawiają swoje ciężko zarobione pieniądze w sklepach internetowych. Nie dzieje się to bez powodu. Napływ klientów jest spowodowany przede wszystkim łatwością dokonywania zakupów oraz błyskawiczną realizacją zamówień. Przedsiębiorcy z kolei mogą rozpocząć działalność bez angażowania dużych środków na zakup przestrzeni firmowej lub wyspecjalizowanych pracowników do obsługi bezpośredniej w punktach stacjonarnych. Jest jednak także wada i to nie byle jaka – ogromna konkurencja. Aby sobie z nią poradzić należy przychylniej spojrzeć na termin pozycjonowania.
Poznaj podstawowe założenia działań SEO
SEO, a właściwie Search Engine Optimization, to wieloetapowy i skomplikowany proces, polegający na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google. Pozycję każdej strony WWW oblicza algorytm Google, który pobiera z nich dane za pomocą skryptów znanych jako Googleboty. Świeże witryny lądują z reguły na samym końcu listingu, czyli wyników wyszukiwania – celem pozycjonowania jest pojawienie się jej aż na samym szczycie.
Proces jest niezwykle skomplikowany, trudny i narażony na wiele błędów, dlatego zazwyczaj zleca się jego przeprowadzenie najlepszym agencjom SEO, które znają sposób działania algorytmu „od podszewki”. Pozycjonerzy, copywriterzy oraz programiści będą musieli zmierzyć się z planowaniem strategii fraz kluczowych, z dopracowaniem wyglądu i sposobu obsługi witryny, a także z kłopotami, które pojawiają się w trakcie realizacji. Cały proces może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy lub lat w przypadku fraz szczególnie konkurencyjnych.
Cel pozycjonowania jest jasny
W pozycjonowaniu chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Część agencji interaktywnych SEO uznaje za sukces pojawienie się na pierwszej pozycji w mniej obleganych frazach kluczowych, tak naprawdę jednak tak wysokie miejsce mogą oznaczać ogromne nakłady finansowe ze strony przedsiębiorcy, niewspółmierne w stosunku do osiągniętego wyniku. Bywa, że lepszym rozwiązaniem z ekonomicznego punktu widzenia okaże się osiągnięcie jakiejkolwiek pozycji w topowej dziesiątce, czyli na pierwszej stronie listingu Google. więcej na ten temat dowiesz się we wpisie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-krakow/.
Czy pozycjonowanie się opłaca?
Zdecydowanie tak! Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie zawsze oznacza znacznie większe zyski wynikające z większej widoczności witryny WWW w sieci. Z wyszukiwarki Google korzysta coraz więcej ludzi, którzy wykorzystują ją w celu wyszukiwania nowej witryny, np. sklepu bądź gabinetu czy punktu usługowego. Cena w stosunku do prognozowanych zysków jest niska i z reguły warto ją ponieść.